Blog van Big Fish Animatie Blog van Big Fish Animatie

Infographic Video

By | Animatie Video

Een infographic is in deze tijd niet meer weg te denken. Je komt deze uitleganimaties overal tegen. Van het internet tot en met de krant. In deze tijd is er zo immens veel informatie beschikbaar dat men niet meer weet wat ze ermee moeten doen. Over elk denkbaar onderwerp is een schat aan informatie beschikbaar. Een infographic geeft grafisch de belangrijkste zaken weer. Het is dus in principe een informatief verhaal in de vorm van een animatie. Hoofdzaken worden hierdoor van bijzaken gescheiden. Alleen de belangrijkste zaken komen dus visueel aan bod in een infographic. Een infographic geeft dus eigenlijk complexe zaken visueel aantrekkelijk en eenvoudig weer waardoor het voor iedereen overzichtelijk en makkelijk te begrijpen is.

Er zijn verschillende redenen om gebruik te maken van een infographic.
Allereerst wordt een infographic gebruikt om belangrijke zaken te scheiden van minder belangrijke zaken. Er is namelijk zo veel informatie beschikbaar, dat soms door de bomen het bos niet meer zichtbaar is. Een infographic belicht de belangrijke onderwerpen waardoor alles overzichtelijk wordt. Hierdoor kan je in één oogopslag zien wat er voornamelijk belangrijk is.

http://www.bigfishanimatie.nl/wp-content/themes/salient/css/fonts/svg/arrows_compress.svg

Ten tweede zijn mensen visueel zijn ingesteld. Een stuk tekst lezen duurt langer dan een plaatje of video bekijken, terwijl dat plaatje in een kortere tijd meer zegt dan dat hele stuk tekst. Denk maar aan verkeersborden, deze worden allemaal visueel afgebeeld. Niemand heeft tijd om een stuk tekst te lezen wanneer ze rijden, dat zou zelfs levensgevaarlijk zijn. Onze hersenen verwerken beelden dus vele malen sneller dan tekst en van die kennis moeten we gebruik maken.

Afbeeldingen of video’s helpen bij het versterken van tekst. Denk bijvoorbeeld aan de symbolen op flessen met gevaarlijke stoffen. Hier staat natuurlijk altijd in tekstvorm op dat de inhoud gevaarlijk is maar de symbolen creëren awareness bij het eerste aanzicht. Je wordt onmiddellijk herinnerd aan het feit dat het flesje een gevaarlijke stof herbergt.

Tevens is het toenemende gebruik van een infographic, 2D animatie of 3D animatie terug te zien op de verschillende social media platformen. Het nieuws wat verspreid wordt via bijvoorbeeld Facebook, Twitter of Instagram is voor het grootste gedeelte in de vorm van een video, animatie of foto. Dit wordt dan vaak wel begeleid door een stukje tekst.

Een infographic heeft één hoofddoel, de naam zegt het al, informeren. Het proces om een infographic te ontwikkelen gaat eigenlijk vrijwel hetzelfde als het ontwikkelen van andere 2D of 3D animaties. Goede communicatie is het halve werk. Belangrijk is dus dat er een uitgebreid gesprek plaatsvindt tussen de klant en Big Fish animatie. Want als wij het niet begrijpen, is het overbrengen van de boodschap door ons naar de doelgroep, haast onmogelijk. We nemen dus uitgebreid de tijd om te zorgen dat we alles goed op een rijtje hebben. Dit is de basis van een infographic. Nu we weten waar het inhoudelijk precies over moet gaan, kunnen we gaan kijken voor een passende stijl. Het moet serieus, maar ook boeiend zijn voor de kijker. Daar houden we rekening mee wanneer we kiezen voor de stijl, karakters, kleuren etc. Wanneer deze keuzes gemaakt zijn, gaan we aan de slag met de key visual. We maken een voorbeeld waaraan je kunt zien hoe de gehele stijl van de animatie eruit komt te zien. Na deze goedkeuring wordt een storyboard ontwikkeld, plaatje voor plaatje wordt uitgetekend en- geschreven wat er precies zal gaan gebeuren in de animatie. Zo staat niemand voor onaangename verrassingen. Dit storyboard wordt geanimeerd en omgetoverd naar een infographic.

Zijn er dan nog kleine aanpassingen die je eerder toch over het hoofd hebt gezien, dan is dat geen probleem. We kunnen de animatie nog altijd een keer aanpassen om tot een mooie final film te komen. De film kan, mits vooraf gecommuniceerd, opgeleverd worden voor online of ingezet worden als commercial. Vergeet dit niet te melden, want de commercial hanteert net wat andere regels dan online animaties doen.

Karakter Animatie

By | Animatie Video

Het gebruik van persoonlijke animatie is al jaren een groeiende vorm van adverteren voor je product, merk of bedrijf. Dit komt omdat de kanalen waar animatie op wordt uitgezonden, hard groeien. Denk hierbij aan Youtube, Linkedin, Facebook, Instagram en andere sociale platformen.

Er zijn verschillende vormen van animeren. Je kan het zo gek niet bedenken of animatie maakt het mogelijk. Maar wanneer je kiest voor een terugkerende animatie, is het een slim idee om te beginnen met een karakter. Een hoofdpersoon en dus ook de rode draad in al je animaties. Een karakter zorgt voor herkenning maar ook voor een stukje humor. Denk aan de M&M karakters, Loekie de Leeuw, het Michelin mannetje, RonaldMcDonald of de hamsters van Albert Heijn. Wanneer je deze karakters ziet, denk je direct aan de merken waar ze bij horen.

Dit werkt natuurlijk niet na één animatie. Het bedenken en neerzetten van een karakter kost tijd, moeite en creativiteit. Een introductie is nodig om de doelgroep kennis te laten maken. Het karakter is een soort moderne mascotte.

Ook in gefilmde commercials wordt gebruik gemaakt van ijkpersonen. Denk bijvoorbeeld aan Harrie Piekema in de Albert Heijn commercials, Frank Lammers in de Jumbo commercials en ex miljonair Hans van de Berg in de Telfort reclames. Wanneer ze op televisie komen, weten we direct voor welk product, merk of bedrijf ze staan. Zelfs op de radio wordt gebruik gemaakt van ijkpersonen. Zo maakt Vodafone al enige tijd fanatiek gebruik van de stem van Tijl Beckand en is Loretta Schrijver de stem voor Royal Canin.

Het is dus belangrijk om herkenning te creëren. Dit is niet zozeer van belang voor de bestaande doelgroep maar juist voor de potentiële doelgroep. Wanneer zij moeten kiezen voor een merk, kiest men vaak het eerste merk dat ze herkennen.

Veel verschillende grote en kleine bedrijven maken gebruik van karakteranimaties. Te beginnen met de 3D karakter animatie van het bedrijf bol.com. Veel mensen kennen het ‘bolle’ mannetje van bol.com wel, zijn naam is Billie. Dit is een voorbeeld van een 3D karakter animatie. Billie is onlosmakelijk verbonden met de huisstijl van bol.com. Iedereen associeert dit mannetje met bol.com en dat is precies het doel van de online webshop. Billie is terug te zien in veel reclames van bol.com maar ook bij de klantenservice. Het idee hierachter is om de benadering naar de klant persoonlijker te maken. Hiermee worden de klanten op een speelsere manier benaderd.

Karakter animaties maken het bedrijf, merk of product dus net wat persoonlijker. De bedrijven krijgen een vriendelijk gezicht dankzij de animaties. Maar voordat er gekozen kan worden voor een karakter in een animatie met een leidende rol, is er natuurlijk allang duidelijk wat het doel wordt van dit karakter. Krijgt het karakter een bijrol of is hij/zij juist de host van het merk, product of bedrijf.

Voordat er überhaupt gekozen wordt voor een karakter animatie is het natuurlijk allang duidelijk waar deze voor ingezet gaat worden. Zo kan het zijn dat dit karakter bijvoorbeeld iets uitlegt of er kan gekozen worden voor een animatie waarin het karakter de hoofdrol speelt om een gezicht te geven aan een bedrijf.

Het ontwikkelen van een karakter is geen makkelijk proces. Het design komt namelijk heel precies. Het is pas mogelijk om akkoord te gaan met het ontwerp van het karakter als je ook daadwerkelijk tevreden bent. Het karakter moet namelijk voorlopig worden ingezet en het is dus niet de bedoeling dat deze  op korte termijn gaat wijzigen.

Er zijn talloze keuzes die gemaakt moeten worden wanneer je een karakteranimatie ontwikkelt. Het begint bij de keuze uit 2D of 3D animatie, al je komende animaties zullen hier namelijk op worden aangepast. Daarbij moet je kijken naar hoe jouw product, merk of dienst het beste wordt overgebracht.

Wil je heel gedetailleerd gebruik maken van animatie dan is het wellicht beter om te kiezen voor een 3D animatie. Is dat met jouw product niet van belang maar wil je dat het er leuk uitziet, dan kan je ook voor een 2D karakter animatie kiezen.

Momenteel zijn we druk bezig met het ontwikkelen van een persoonlijke karakter animatie. De verschillende personeelsleden komen na de icoontjes nu ook tot leven. Het resultaat zal snel op onze website en social media kanalen te zien zijn!

Fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar!

By | Overig

2016 was druk, heel druk. En drukte is altijd een goed teken. Een nadeel aan de drukte is wel dat we geen tijd hebben om onze showreel aan te passen of een leuke kerstanimatie naar jullie te versturen. Dus lossen we het op met een fijne-kerst-en-een-gelukkig-nieuwjaar-blog.

Allereerst willen we jullie bedanken voor jullie vertrouwen en enthousiasme. Dankzij onze trouwe en nieuwe klanten waren we ook dit jaar weer in staat om veel mooie animaties ontwikkelen.

Maar we beginnen bij het begin.

Los van alle leuke projecten die we dit jaar hebben mogen ontwikkelen, waarvan sommigen op onze website te bewonderen zijn, hebben we ook op kantoor een leuk jaar achter de rug. De tijd vloog voorbij. Daarom leek het ons leuk om even terug te kijken naar afgelopen jaar.

 In januari werd de eerste glimp opgevangen van onze kantoorhond James.

Hij was zo klein en onschuldig maar dat bleek later wel anders. Ook het eerste kantooruitje van het jaar vond plaats. Kleiduifschieten, eten maar vooral drinken. Ieder z’n talent bleek die dag, want waar sommige alles miste, waren er ook een aantal mannen die wel raak wisten te schieten.

ALAAF! We kunnen er niks aan doen maar als het carnaval is, staan een aantal van onze medewerkers te popelen om te verkleden en even vier dagen helemaal ‘zichzelf’ te zijn. Er werden vrije dagen opgenomen en flink gefeest. Maar op woensdag stond iedereen weer met beide beentjes op de grond en was er weer werk aan de winkel. We kunnen het niet ontkennen, we hebben genoten.

En toen was zover, James werd opgehaald! Wat een lieve kleine pup. Iedereen was verkocht en we hebben hem flink geknuffeld.

In maart waren we weer druk aan het werk en was er weinig tijd voor afleiding. De nodige biertjes op vrijdag middag met een heerlijke lunch van ‘de Burger’ zorgde deze drukke maand voor een gezellige sfeer.

Wegens groot succes zijn we uitgebreid. We hebben een tweede vestiging geopend in de kauwgomballenfabriek in Amsterdam. Het is een mooie plek en ook nog eens makkelijk te bereiken. De productie blijft in Eindhoven maar we zijn nu beter in staat om onze klanten in de randstad te bedienen.

In mei ging Luc op reis en dat betekent: James heeft oppas nodig. Twee van ons meldden zich vrijwillig aan voor dit avontuurtje. Maar ze kwamen van een koude kermis thuis. Maanden lang heeft Luc het geklaag moeten aanhoren. Dit leidde wel tot eeuwig respect voor Luc’s engelengeduld wat betreft kantoorhond James.

Naast alle andere lopende producties, waren we in mei druk bezig met het concept van Wish Outdoor. Met veel creatieve vrijheid maakte we een gave productie. Voor het videogedeelte vonden we een geschikte locatie in Gent. Daar hebben we tot diep in de nacht gedraaid maar het was het waard. Wij, maar vooral Wish Outdoor waren enthousiast over het eindresultaat.

Toen zaten we alweer op de helft van het jaar. Tijd voor een uitje!
Wish outdoor 2016 vond plaats en wij waren erbij. Los van feesten werd er ook gewerkt. Luc draaide namelijk als DJ Entourage op het festival.

In september zaten de vakantie’s erop. En dat is maar goed ook want vanaf begin augustus begon de drukte en het gaat nog wel even door.
Lange dagen, strakke deadlines en veel mankracht maar het houdt ons lekker bezig. Af en toe verwennen we onszelf tussendoor met een lekkere lunch, een biertje op de vrijdagmiddag of een potje pool.

OH NO! Een inbraak. Helaas werkt niet iedereen hard voor z’n centen, in een koude novembernacht is er bij ons op kantoor ingebroken. Een aantal Macbooks en een hoop bestanden zijn we kwijtgeraakt. Dat was even balen maar gelukkig hebben we alles goed kunnen herstellen.

December brak aan en dat betekent: sinterklaas en kerstmis. Op 5 december stond een lang gedicht, een chocolade letter en een sixpack Corona klaar tijdens de lunch.

Volgende week is het kerst en dat betekent: CHRISTMAS DINER. En waar beter dan bij restaurant Welp? Goed eten, goed drinken en de volgende dag een lekker kerstontbijt op de planning.

Maar eerst, een groot aantal projecten afronden om vervolgens fris 2017 in te gaan.

Kortom, wij zijn zeer tevreden met dit drukke en levendige jaar. En we willen jullie dan ook allemaal bedanken voor het vertrouwen en enthousiasme. We hopen jullie ook volgend jaar weer te kunnen verblijden met praktische, creatieve en originele animaties! Maar voor nu: Vrolijk Kerstfeest en een gelukkig, gezond 2017!

Unieke animatie video

By | Animatie Video

Animaties zijn er in allerlei kleuren, smaken, vormen, stijlen, dimensionale en maten. Ieder bedrijf is namelijk uniek en iedere boodschap vergt tijd, interesse en aandacht. Wat voor het ene bedrijf als muziek in de oren klinkt, kan voor het andere bedrijf juist totaal niet passend zijn.

Ieder bedrijf heeft een ander verhaal. Daar weten wij alles van. Wij als animatiebureau, willen niet insinueren dat we meer weten over uw bedrijf dan u zelf doet. Nee, inhoudelijk is het van belang dat u ons van de input voorziet zodat we daar geen misverstanden over zullen krijgen.

Ieder bedrijf kiest een eigen stijl. Deze stijl en sfeer wordt bepaald aan de hand van de huisstijl van het bedrijf. Ook wordt er gekeken naar de boodschap die overgebracht moet worden. Daarom is het belangrijk dat voor iedere klant een eigen karakter en visuele stijl ontwikkeld wordt. Zo blijven jullie uniek en wij creatief en alert. De opties zijn enorm en het verschil kan hem zitten in verschillende factoren.

  • Kleur
  • Stijl
  • Voice over stem
  • Muziek
  • 2D
  • 3D
  • Getekend
  • Grafische elementen
  • Tekstuele elementen
  • Bewegingen
  • Omgevingen
  • De boodschap

Door gevarieerd te schuiven met deze elementen, zorgen we ervoor dat we oneindig creatief zijn in het ontwikkelen van animaties. Wij vinden het uiteraard een uitdaging om een animatie te creëren waarbij we out the box mogen denken. Maar vaak is er al een grove richtlijn waar we mee aan de slag gaan. Wij passen ons graag aan naar wat de klant ons aanlevert.

Hebben jullie al een compleet script liggen? Dan maken wij het storyboard, passend bij het script. Heeft u zelfs al een key visual of een eigen karakter ontwikkeld? Dan gaan we deze tot leven brengen.

Bent u totaal niet bekend met animatie? Dan is het voor ons geen probleem om u stap voor stap in te lichten. We vertellen u dan wat gebruikelijk is, wat we van u verwachten en vooral wat u van ons kan verwachten. Zo staat niemand achteraf voor verrassingen en blijft het proces duidelijk. Vanuit daar maken we ook een planning, geheel aangepast op hoeveel feedbackrondes en tijd u nodig denkt te hebben om tot een mooi eindresultaat te komen. Ook hierbij zijn wij prima in staat u een handje te helpen.

Bekijk hieronder de animatie over onze werkwijze

WIKI | Uitleganimatie

By | WIKI

Wat is een uitleganimatie?

De laatste jaren is het gebruik van uitleg animaties erg populair geworden. De keuzes in het maken van een animatie zijn dan ook enorm. Met het gebruik van animatie wordt de keuze in wat je wilt laten zien enorm vergroot. Voor animatie is niets te gek. Met animatie kan elke boodschap van ingewikkeld, simpel, praktisch of handig worden weergegeven. Er zijn een aantal factoren die ervoor zorgen dat een uitleganimatie succesvol wordt.

Een uitleg animatie begint met een goede briefing. Vanuit hier kan een eerste opzet van het script worden gevormd. Voor de briefing is het handig om je een aantal dingen af te vragen.

• Wie is de doelgroep?
• Wat is het belangrijkste probleem?
• Hoe is het op te lossen?
• Wat zijn de voordelen?
• Hoe werkt het?

Een uitleg moet voor iedereen meteen te begrijpen zijn, dus ook voor bijvoorbeeld je moeder die niets van het onderwerp weet. Daarom is het belangrijk om het kort te houden. Het is belangrijk duidelijke informatie te hebben en geen interesse van de doelgroep te verliezen.

De video’s zouden maximaal 2 minuten mogen duren, daarna gaat de concentratie van de kijker verloren.

Probeer niet te veel informatie te verwerken in een uitleg animatie. Per animatie moet je kiezen voor één boodschap of product. Heb je twee verschillende doelgroepen om de boodschap over te brengen? Dan is het ook verstandig om twee verschillende uitleg animaties te laten maken.

De voice-overs mogen niet saai zijn maar moeten juist het beeld versterken. Ook hier is het van belang dit wordt geschreven in een taal waarvan je moeder meteen de strekking weet.

Een aantal tips om je animatie naar een hoger niveau te tillen:
• Noem geen specificaties;
• Belicht de voordelen;
• Zorg dat de kijker zo min mogelijk hoeft na te denken;
• Maak gebruik van humor;
• Hou het beoordelende team klein.

Voorbeelden van uitleganimaties

Een knallend 2016 gewenst!

By | Overig

Allereerst willen wij van Big Fish jullie een gelukkig nieuwjaar wensen.
Voor ons was het een knallende start; al meteen in het begin van nieuwe jaar konden we vol trots de Flinndal – Uitleganimaties presenteren. Verder hebben we onze show reel aangescherpt en zijn we druk bezig met allerlei nieuwe projecten.

Maar hoe blijf je nou origineel als bijvoorbeeld meerdere ICT bedrijven een animatie willen? Ons geheim? Diversiteit! Ons team bestaat uit allerlei verschillende talenten. Hier krijgt iedereen de mogelijkheid om zijn of haar creativiteit en wildste ideeën te uiten. Los van wat we ooit leerde op school, zijn we continue bezig met het ontwikkelen van onze krachten. We kijken tutorials, zoeken online naar de laatste trends op het gebied van animatie en proberen keer op keer onszelf te overstijgen. Niet altijd een makkelijke opgave, dat snappen wij ook wel, maar een des te grotere uitdaging.
Het enthousiasme van de klant zorgt voor een goede drijfveer. En daarom is het goed om te zien dat het merendeel van onze klantenkring terug keert voor een nieuwe film, is het niet bij Big Fish, dan is het wel voor een bedrijfsfilm, commercial of promofilm bij Lutters Westenbroek.
Een kleine opsomming aan krachten die wij door de jaren heen ontwikkeld hebben en die niet geheel onbelangrijk zijn voor het proces van een animatieproductie.

  1. Luister naar de opdrachtgever! Ja, we zitten zelf boordevol goede ideeën, maar wat wil de opdrachtgever zelf? We maken het immers voor hen, niemand kent de dienst of het product zo goed als zij.
  1. Ontdek het probleem. Wat is er volgens de opdrachtgever niet geheel duidelijk voor de klant? We zorgen ervoor dat de probleem situatie zo duidelijk mogelijk omschreven wordt!
  1. Zorg dat de opdrachtgever duidelijk aangeeft waar de kracht ligt van hun bedrijf. Wat maakt jullie zo onderscheidend van de rest? Overtuig ons van jullie expertise, alleen dan kunnen wij zorgen dat de klant overtuigd is!
  1. Time is money! Houd je verhaal kort en krachtig, maar maak indruk. Hoe langer de animatie duurt, hoe meer aandacht er verloren gaat. Daarom geven wij altijd de tip om een animatie van minimaal 1 minuut, maximaal 3 minuten te presenteren aan je doelgroep. We willen niet dat hun gedachte afglijd en ze weg klikken.
  1. Ben origineel, voeg wat humor toe. Dat doet het altijd goed. Denk eens terug aan animaties die altijd in je gedachte zijn blijven hangen. Waar blonken zij in uit? Personaliseer je boodschap of probeer eens 3D in plaats van 2D animaties. Zorg dat je opvalt!
  1. We zorgen voor een passende voice-over. Hij of zij is tenslotte diegene die de klantenkring van de opdrachtgever moet aanspreken. Moet de stem betrouwbaarheid uitstralen of juist enthousiasmeren? We denken goed na over wat past bij jouw product.
  1. En waar we altijd voor open staan? Feedback! Uiteindelijk is er maar een die echt tevreden moet terugkijken naar de samenwerking en dat is de opdrachtgever. Zitten er nog wat scherpe randjes aan het project? Geen probleem, tijdens de daarvoor bestemde feedbackrondes kunt u ervoor zorgen dat het ons aan niets ontgaat!

A special thanks to.. De weg naar uitleg animatie

By | geschiedenis van animatie

A special thanks to..
De weg naar uitleg animatie

Voor velen is animatie synoniem voor tekenfilm. Maar niets is minder waar. Op allerlei verschillende manieren worden er animaties gemaakt. Met zand, poppen, objecten of met de computer, in twee- en driedimensionale technieken is animatie maken mogelijk. Daarnaast zijn er allerlei mengvormen denkbaar. Alle animatietechnieken hebben zeker één aspect met elkaar gemeen. De film wordt beeld voor beeld gemaakt en resulteert in een lange reeks stilstaande beelden, telkens net even anders. Snel stilstaande bewegingen achter elkaar nemen we waar als bewegingen. Waarbij film werkelijkheid wordt registreert, zorgt bij animatie juist de regisseur of de animator ervoor dat er dingen veranderen in het beeld waardoor het lijkt alsof het beweegt.

The humorous Phases of Funny Faces, gemaakt in 1906 in studio Vitagraph wordt beschouwd als allereerst geproduceerde film in de animatie geschiedenis. Een simpele animatie die een begin maakte aan een nieuw tijdperk voor de filmindustrie. Al kwam de start vrij langzaam op gang. In Japan kreeg men meer dan tien jaar later pas lucht van de nieuwste filmontwikkelingen en produceerde in 1917 pas hun eerste animatie film.

Weer tien jaar later, in 1928, verscheen de allereerste animatie van Walt Disney, genaamd ‘Steamboat Willy’, waarin Micky Mouse zijn debuut maakte.

Digitale animatie

Na jaren lang getekende animatie verscheen in 1977 de eerste digitale animatie. Dit gebeurde echter alleen nog maar in de vorm van lichteffecten en lasers in de ‘Close Encounters of the Third Kind’ van Steven Spielberg. Een eerste driedimensionaal figuur verscheen in 1985 in ‘Young Sherlock Holmes van Barry Levinson en vanaf daar kwamen er steeds vaker compleet geanimeerde films.

Informeren door te animeren

Ondertussen hebben er verschillende transformaties plaatsgevonden en zijn de trends rondom animatie niet meer te ontkennen. Want waar we voorheen animatie alleen inzetten voor amuserende doeleinden, is het nu juist de trend om animatie in te zetten ter instructie, ondersteuning en het overbrengen van een ingewikkelde boodschap. Uitleganimaties zijn een geweldig marketingmiddel omdat ze een lastig onderwerp kunnen ontleden en uitleggen met behulp van beeld, geluid, tekst, een verhaal en vaak ook humor. Ingewikkelde onderwerpen worden ineens makkelijk te begrijpen voor mensen zonder verstand van onderwerpen als bijvoorbeeld ICT , software of bankzaken.

Feit is gegeven dat men beter onthoudt door te zien dan door te lezen. Uitleg animatie zorgt voor 80 procent toename in de conversie, voor langere bezoeken op de website en dus voor het trekken van meer aandacht van de klant.

Conversie toename

Bij dezen willen wij Studio Vitagraph hartelijk bedanken voor zijn creatieve ideeën en creatie van een ruime eeuw geleden, dankzij jullie groeit bij menig ICT, software, bank, supermarkt of ander bedrijf die gebruik maakt van uitleganimatie, de naamsbekendheid, de klandizie en dus de omzet.

De wonderen van de Big Fish Animatie uitleg video’s

By | Waarom een animatievideo?

Binnen 1 minuut een complexe boodschap helder, effectief en simpel uitleggen aan uw doelgroep? Dankzij Big Fish Animatie is dit mogelijk. De combinatie van beeld, tekst en geluid maakt een krachtige indruk om uw boodschap duidelijk over te brengen met behulp van een animatievideo. Ons uitgangpunt is om een animatie video te maken waarin uw verhaal wordt gezet naar een uitleganimatie passend bij uw bedrijf, huisstijl en doelgroep.

Uit verschillende psychologische onderzoeken is namelijk gebleken dat het oog van de mens automatisch en sneller focust op een bewegend beeld dan op een stil of stuk tekst. Men verkiest een bondige animatie boven een lange film. Binnen 60 seconde wordt een lastig verhaal duidelijk uitgelegd.

Lees meer

Wanneer een informerende boodschap saai en ingewikkeld wordt komt Big Fish Animatie met een simpele oplossing die vele fronzen en moeilijke gezichten zal doen vertrekken. Wat voor u misschien overkomt als logische taal, kan bij uw collega’s, werknemers of klanten de nodige vraagtekens oproepen. Hoe ingewikkeld het verhaal ook klinkt, de rode draad in een uitleg is te vertalen naar een simpele 2D of zelfs 3D animatie. Voordat u de film laat maken, beginnen we met het samen opstellen van een script naar wens. Sferen, stijlen en voorbeelden worden doorgenomen zodat het team van Bigh Fish optimaal begrijpt wat de boodschap is van de animatie. Als alles duidelijk is voor beide partijen, gaan we vervolgens aan de slag met het story board. Scene voor scene wordt de boodschap op een speelse manier in de door u gewenste sferen uitgedacht U kijkt mee vanaf de zijlijn en wij bieden u tijdens en na het maken van de animatiefilm de mogelijkheid om eventuele op-of aanmerkingen door te geven tijdens de daar voor geplande feedbackmomenten.
Het laten maken van een film hoeft u weinig tijd en moeite te kosten en het resultaat is enorm.

65
van de zakelijke beslissers bekijkt de website na het zien van een animatie video.
59
van de zakelijke beslissers verkiest het bekijken van een animatie video boven het lezen van een tekst.

Een goed geproduceerde video vergroot aankoopbeslissingen met 72% ten opzichte van een drukwerk brochure, omdat mensen video’s 6 tot 1 de voorkeur geven ten aanzien van een statische website. (Wharton School)

Het menselijk brein werkt effectiever wanneer informatie wordt beoordeeld op een visuele manier in plaats van een presentatie in cijfers en woorden. Mensen onthouden meer informatie wanneer ze die hebben binnen gekregen via visuele tools. (Mindlab International)

Kortom, daar waar u de aandacht verloor met lange en ingewikkelde uitleg, in termen waarvan u niet eens in de gaten heeft dat het niet begrepen wordt, komt Big Fish animatie met de ideale oplossing. De animatie die u door ons laat maken kunt u online, intern of voor marketingcampagnes en sales presentaties inzetten. Het voordeel van Big Fish is werken met fixed prices en duidelijke afspraken. Ook kunnen wij u van dienst zijn om advies te geven over uw animatie video. Een gedegen marketingadvies hoe u het beste de animatie film kunt inzetten op uw website of elders online.
Het laten maken van een animatie film is dus makkelijk en zal u in de toekomst een hoop tijd en moeite besparen.

Onze werkwijze:

Onze disciplines:

  • Uitleganimaties
  • Explanimation
  • Infographic
  • Visual consultancy
  • Videomarketing
  • Explanations
  • Explanationvideo
  • 2D animatievideo
  • 3D animatievideo
  • Commercials
  • Bedrijfsfilms
  • Uitlegfilms
  • Animatievideo