BigFish Animatie Studio Animatiebureau Animatiebedrijf Eindhoven Amsterdam

Amsterdam:

020 – 26 15 680

Eindhoven:

040 – 84 34 090

BigFish Animatiestudio Eindhoven Amsterdam

Unieke 2D & 3D Animatie Video’s

Gebruik de creatieve kracht van animatie om droge, complexe informatie te transformeren in unieke, kijkwaardige video content

Animatie laten maken?

jaar ervaring

markten

animaties

klanten

Digitale tijdperk. Informatie overload.

Hoe vertel je jouw verhaal in een wereld waar elke seconde telt en aandacht steeds vluchtiger wordt? Technologie heeft ervoor gezorgd dat we altijd en overal bereikbaar zijn geworden. Dag in dag uit wordt er meer informatie afgevuurd dan het primitieve menselijke brein kan verwerken.

We zitten uren achter de computer, altijd bereikbaar via een telefoon die binnen handbereik ligt, complexe presentaties vol cijfers op het werk, toegang tot een bibiliotheek aan video content via sociale media en streamingsdiensten.

Er wordt tegenwoordig elke seconde net zoveel content online gezet als dat we in een mensenleven kunnen bekijken. Er is dus geen gebrek aan informatie, maar aan tijd in de dag om alles te kunnen consumeren.

Een evolutionaire filter in het oerbrein zorgt ervoor dat alleen de informatie die echt van toegevoegde waarde is nog bewust wordt verwerkt. De digitale mens heeft geen last van een korter wordende ”aandachtsspanne”, maar een korter wordende ”overwegingsspanne”.

Mensen worden simpelweg steeds selectiever in welke informatie ze absoberen en wat ze links laten liggen. Ze besluiten binnen een paar seconden of iets het investeren van hun tijd waard is. Er is altijd een ”escape knop” binnen handbereik die leidt naar iets interessanters, grappigers of controversieelers. 

Digitale tijdperk. Informatie overload.

Hoe vertel je jouw verhaal in een wereld waar elke seconde telt en aandacht steeds vluchtiger wordt? Technologie heeft ervoor gezorgd dat we altijd en overal bereikbaar zijn geworden. Dag in dag uit wordt er meer informatie afgevuurd dan het primitieve menselijke brein kan verwerken.

We zitten uren achter de computer, altijd bereikbaar via een telefoon die binnen handbereik ligt, complexe presentaties vol cijfers op het werk, toegang tot een bibiliotheek aan video content via sociale media en streamingsdiensten.

Er wordt tegenwoordig elke seconde net zoveel content online gezet als dat we in een mensenleven kunnen bekijken. Er is dus geen gebrek aan informatie, maar aan tijd in de dag om alles te kunnen consumeren.

Een evolutionaire filter in het oerbrein zorgt ervoor dat alleen de informatie die echt van toegevoegde waarde is nog bewust wordt verwerkt. De digitale mens heeft geen last van een korter wordende ”aandachtsspanne”, maar een korter wordende ”overwegingsspanne”.

Mensen worden simpelweg steeds selectiever in welke informatie ze absoberen en wat ze links laten liggen. Ze besluiten binnen een paar seconden of iets het investeren van hun tijd waard is. Er is altijd een ”escape knop” binnen handbereik die leidt naar iets interessanters, grappigers of controversieelers. 

Nieuw speelveld. Nieuwe strategie.

Communiceren in de huidige informatiesamenleving wordt dus niet gedaan in een vacuüm. Elke boodschap wordt gecommuniceerd middenin een grote wervelwind van informatie. Bedrijven zijn in een continue gevecht voor aandacht van hun doelgroep.

Het speelveld is dus sinds de komst van het internet veranderd en dit vraagt om een aanpassing in de strategie. Het maakt niet uit hoe waardevol het is wat je te vertellen hebt wanneer je binnen een paar seconden hun aandacht verloren bent.

Succesvolle communicatie in het digitale tijdperk bestaat uit 3 fases: de aandacht grijpen, vasthouden en omzetten in actie. Bij Bigfish doen we dit door informatie te mengen met entertainment in de vorm van animatie video’s. Hierdoor is het niet alleen interessant, maar ook leuk om te kijken.

De combinatie van bewegend beeld, geluid en tekst maakt complexe informatie luchtig en visueel zodat het met de minste weerstand wordt opgenomen. Het zorgt ervoor dat de boodschap voor jouw doelgroep duidelijker, efficiënter en eenvoudiger wordt.

Animatie video laten maken?

Ontvang vrijblijvend onze brochure met verschillende mogelijkheden en prijzen

Onze klanten. Premium merken.

Aegon Logo Klantervaring Bigfish Animatie Studio
Eneco Logo Klantervaring Bigfish Animatie Studio
ProRail Logo klantervaring Bigfish Animatie Studio
Triodos Bank Klantervaring Bigfish Animatie Studio
Ziggo Logo Klantervaring Bigfish Animatie Studio
Booking.com Logo Klantervaring Bigfish Animatie Studio
Rabobank Logo Klantervaring Bigfish Animatie Studio
Mercedes-Benz Logo Klantervaring Bigfish Animatie Studio
Jumbo Logo Klantervaring Bigfish animatie Studio
Zwanenberg Logo Klantervaring Bigfish Animatie Studio
Swiss Sense Logo Klantervaring Bigfish Animatie Studio
Tilburg University Logo Klantervaring Bigfish animatie Studio
Royal FloraHolland Logo Klantervaring Bigfish Animatie Studio
Vergelijk.nl Logo Klantervaring Bigfish Animatie Studio
Ricoh Logo Klantervaring Bigfish Animatie Studio
NCOI Logo Klantervaring Bigfish Animatie Studio
War Child Logo Klantervaring Bigfish Animatie Studio
PLUS Supermarkten logo klantervaring Bigfish Animatie Studio
Bavaria Logo Klantervaring Bigfish Animatie Studio
Vanderlande Logo klantervaring Bigfish Animatie Studio
Kanselarij Logo Klantervaring Bigfish Animatie Studio
De Baak Logo Klantervaring Bigfish Animatie Studio
ANWB Logo Klantervaring Bigfish Animatie Studio
Universiteit Leiden Logo Klantervaring Bigfish Animatie Studio

Animatie maken. Onze aanpak.

Hoe bedriegelijk eenvoudig een animatie video er soms ook uit ziet, het is niet iets wat je in een middag in elkaar draait. Voordat we een nieuwe animatie ontwikkelen, bepalen we eerst de strategie, de stijl en complexiteit van illustreren en animeren. Dit gaat van simplistische 2D animatiestijlen tot zeer complexe, fotorealistische 3D animatiestijlen en alles wat daar tussenin zit. Daarnaast wordt er een passende lengte voor de doelgroep, boodschap en platform gekozen.

Animatie Strategie

Animatie strategie

Nuances, context & details maken het verschil voor succes

Duidelijke boodschap

Duidelijke boodschap

Communiceer een beter verhaal in een veel kortere tijd

Verschillende animatie types

Verschillende vormen

Bedrijfsanimatie, product animatie, uitleganimatie, promotefilm of commercial

Passende Animatie Lengtes

Passende lengtes

Precies lang genoeg om blijvende indruk te maken op jouw doelgroep

Onderscheidend vermogen

Onderscheidend

Val op in een wereld waar aandacht schaarser is dan goud

Relevantie

Relevantie

Een verhaal dat naadloos aansluit bij wat jouw doelgroep wil zien

Resultaatgericht

Resultaatgericht

Zet de aandacht van jouw doelgroep om in een positief resultaat

2D animaties en 3D animaties

2D & 3D animaties

Jouw verbeelding is je enige beperking tijdens het animatieproces

Unieke Animatie Voor Elk Platform

Voor elk platform

Voor elk kanaal leveren we de animatie video in het juiste formaat

Conform huisstijl

Conform huisstijl

Unieke illustratiestijl passend bij de uitstraling van jouw merk

Inhouse Animatie Expertise

Inhouse expertise

Elke animatiefilm wordt op maat in eigen huis ontwikkeld

Project Deadlines

Deadlines

Een breed team zorgt ervoor dat we snel kunnen schakelen en op tijd leveren

Animatieproces. Hoe werkt het.

Bigfish Animatieproces

Animatiefilm laten maken?

Ontvang vrijblijvend onze brochure met verschillende mogelijkheden en prijzen

Veelgestelde vragen. Alles duidelijk.

Wat is een animatie?

Er zijn al muurschilderingen gevonden uit de prehisotrie van dieren die zo getekend waren dat het net leek alsof ze renden. Animatie gaat dus al duizenden jaren terug en is tegenwoordig overal te vinden: televisie, films en het internet. Het is een serie van foto’s en/of tekeningen die snel achter elkaar worden afgespeeld waardoor er vloeiende bewegingen ontstaan.

Wat kost een animatie laten maken?

Dit is natuurlijk een brandende vraag, maar helaas is hier geen eenduidig antwoord op te geven. Hoe bedriegelijk simpel een animatie er soms ook uit ziet, het is niet iets wat je in een paar uur in elkaar zet. Centraal staan het aantal werkuren die nodig zijn om een idee uit te werken, te illustreren en vervolgens te animeren. De regel is eigenlijk: hoe complexer de animatie des te meer uren ervoor nodig zijn.

Wat is de ideale lengte voor een video?

Het korte antwoord is: er is geen ideale lengte voor video content. Het langere antwoord is: de lengte moet langgenoeg zijn om de boodschap over te brengen en het gewenste resultaat te behalen. Je moet het eigenlijk zo zien: je hebt vaak maar één kans om jouw verhaal te vertellen (online), dus kan je beter een volledig verhaal vertellen dat precies jouw doelgroep raakt.

Wat is de gemiddelde doorlooptijd?

Dit is natuurlijk afhankelijk van de complexiteit van het project, maar in het algemeen houden we een gemiddelde productietijd van 4 weken aan voor één animatiefilm. Vanaf het moment dat er een handtekening staat onder de opdrachtbevestiging, inclusief verschillende feedbackrondes, tot aan de oplevering. 

Hoe wordt een animatiefilm gemaakt?

Bij Bigfish hanteren we een animatieproces dat bestaat uit 8 stappen. Startend bij de intake & briefing en eindigend bij de laaste stap oplevering & videomarketing. Je kan een infographic van dit proces downloaden door hier te klikken.

Keuzes maken. Altijd lastig.

Denk je er over om een animatie video te laten maken, maar heb je liever advies op maat? We helpen je graag op weg via een gratis, vrijblijvend gesprek om te bepalen wat het beste bij je past.