ANWB Partnership

De ANWB, de redder in nood bij autopech, maar zoveel meer. Zo is ANWB ook actief in verkeersveiligheid, verzekeringen en invulling van vrije tijd.
De vraag

De brede doelgroep aanspreken met animaties en infographics voor alle online kanalen.

Uitdagingen genoeg in onze samenwerking met de ANWB: een grote en hele brede doelgroep aanspreken, de herkenbaarheid van de ANWB behouden en animaties maken die op alle online kanalen te gebruiken zijn. Wij grepen deze uitdaging met beide handen aan en zijn inmiddels al jaren – met trots! - preferred supplier van de ANWB.

Eigen huisstijl. Altijd uniek.

Voor ANWB ontwikkelden we niet één, maar twee stijlen: een unieke 2D-stijl en een 3D-stijl. Het belangrijkst was dat bij het zien van de animaties, meteen duidelijk moest zijn dat de ANWB de afzender is. We bleven dichtbij de bestaande huisstijl en ontwikkelde een complete brand guide voor animaties en infographics. Zo zijn en blijven alle animaties en infographics van ANWB herkenbaar.

2D-animaties voor ANWB

2D-animaties zijn perfect voor explanimations – ook wel uitleganimaties. Met zoveel onderwerpen die bij de ANWB horen, is het extra belangrijk om een heldere en duidelijke boodschap te vertellen. Daarom maakten wij een 2D-stijl die voor alle onderdelen van de ANWB in te zetten is. Van eigen medewerkers informeren over thuiswerken tot social media content over de rij-opleiding van de ANWB, onze 2D-animaties zijn (en worden) veelvuldig ingezet, zowel intern als extern.

Infographics

In één oogopslag een heel onderwerp duidelijk uitleggen. Dat is waar je een infographic goed voor kunt gebruiken. Naast de animaties, hielpen we ANWB ook bij het vertalen van (veel) informatie naar één afbeelding. Zo informeerden we mensen over de ANWB Fietsverzekering en kwamen we er zelf ook achter dat de lengte van alle fietspaden in Nederland bij elkaar zo’n 35.000 km is(!)

De keuze… is reuze

Bij een grote organisatie zoals ANWB zijn er vaak meerdere interne opdrachtgevers. Natuurlijk wil je als organisatie geen wildgroei aan content en uitvoeringen, daarom maakten wij voor ANWB een Brandguide. Een document waarin duidelijk staat wát de stijl is en hoe deze gebruikt kan en mag worden. Als trotse preferred supplier hebben wij natuurlijk veel van deze content in eigen hand.

3D-animaties voor ANWB

Grote kans dat je de 3D geanimeerde commercial van ANWB al eens voorbij hebt zien komen. Wat je misschien nog niet wist, is dat wij die maakte! Ook deze stijl ontwierpen we speciaal voor ANWB. Voor de 3D-stijl was het net zo belangrijk dat het écht ANWB ‘ademde’. We creëerden 3D-karakters én maakten – uiteraard – de herkenbare gele wegenwacht auto na. Benieuwd wat een 3D-animatie voor jou kan doen? Neem contact met ons op!

Jeroen Buurman
ANWB - Brand Marketeer
Bigfish is preferred supplier van de ANWB. Een klantgerichte Animatie agency die snel schakelt, aan weinig woorden genoeg heeft, creatief meedenkt, zoekt naar oplossingen ook als de deadline krap is. Een fijne partner om mee samen te werken
Op zoek naar een oplossing voor jouw vraagstuk?
Vraag het een van onze 24+ experts in een gratis creatieve sessie.
Commercial Director
Sander Groenewege
Portretfoto van Jeroen Westenbroek.
Managing Director
Jeroen Westenbroek
Portretfoto van Luc Lutters
Creative Director
Luc Lutters
1
/
3

Ook interessant

Bekijk de volledige case voor meer details.