Een knallend 2016 gewenst! - Uitleg animatie laten maken door Big Fish animatie Een knallend 2016 gewenst! - Uitleg animatie laten maken door Big Fish animatie

Een knallend 2016 gewenst!

By januari 13, 2016 juni 16th, 2016 Overig

Allereerst willen wij van Big Fish jullie een gelukkig nieuwjaar wensen.
Voor ons was het een knallende start; al meteen in het begin van nieuwe jaar konden we vol trots de Flinndal – Uitleganimaties presenteren. Verder hebben we onze show reel aangescherpt en zijn we druk bezig met allerlei nieuwe projecten.

Maar hoe blijf je nou origineel als bijvoorbeeld meerdere ICT bedrijven een animatie willen? Ons geheim? Diversiteit! Ons team bestaat uit allerlei verschillende talenten. Hier krijgt iedereen de mogelijkheid om zijn of haar creativiteit en wildste ideeën te uiten. Los van wat we ooit leerde op school, zijn we continue bezig met het ontwikkelen van onze krachten. We kijken tutorials, zoeken online naar de laatste trends op het gebied van animatie en proberen keer op keer onszelf te overstijgen. Niet altijd een makkelijke opgave, dat snappen wij ook wel, maar een des te grotere uitdaging.
Het enthousiasme van de klant zorgt voor een goede drijfveer. En daarom is het goed om te zien dat het merendeel van onze klantenkring terug keert voor een nieuwe film, is het niet bij Big Fish, dan is het wel voor een bedrijfsfilm, commercial of promofilm bij Lutters Westenbroek.
Een kleine opsomming aan krachten die wij door de jaren heen ontwikkeld hebben en die niet geheel onbelangrijk zijn voor het proces van een animatieproductie.

  1. Luister naar de opdrachtgever! Ja, we zitten zelf boordevol goede ideeën, maar wat wil de opdrachtgever zelf? We maken het immers voor hen, niemand kent de dienst of het product zo goed als zij.
  1. Ontdek het probleem. Wat is er volgens de opdrachtgever niet geheel duidelijk voor de klant? We zorgen ervoor dat de probleem situatie zo duidelijk mogelijk omschreven wordt!
  1. Zorg dat de opdrachtgever duidelijk aangeeft waar de kracht ligt van hun bedrijf. Wat maakt jullie zo onderscheidend van de rest? Overtuig ons van jullie expertise, alleen dan kunnen wij zorgen dat de klant overtuigd is!
  1. Time is money! Houd je verhaal kort en krachtig, maar maak indruk. Hoe langer de animatie duurt, hoe meer aandacht er verloren gaat. Daarom geven wij altijd de tip om een animatie van minimaal 1 minuut, maximaal 3 minuten te presenteren aan je doelgroep. We willen niet dat hun gedachte afglijd en ze weg klikken.
  1. Ben origineel, voeg wat humor toe. Dat doet het altijd goed. Denk eens terug aan animaties die altijd in je gedachte zijn blijven hangen. Waar blonken zij in uit? Personaliseer je boodschap of probeer eens 3D in plaats van 2D animaties. Zorg dat je opvalt!
  1. We zorgen voor een passende voice-over. Hij of zij is tenslotte diegene die de klantenkring van de opdrachtgever moet aanspreken. Moet de stem betrouwbaarheid uitstralen of juist enthousiasmeren? We denken goed na over wat past bij jouw product.
  1. En waar we altijd voor open staan? Feedback! Uiteindelijk is er maar een die echt tevreden moet terugkijken naar de samenwerking en dat is de opdrachtgever. Zitten er nog wat scherpe randjes aan het project? Geen probleem, tijdens de daarvoor bestemde feedbackrondes kunt u ervoor zorgen dat het ons aan niets ontgaat!